torsdag 5 november 2015

Och en av de sämsta filmer jag sett...

Aloha. Så säger dom hej på Hawaii. Så heter också Cameron Crowes sämsta film någonsin. Och det här är mannen som gjort både Elizabethtown OCH We Bought a Zoo! Han måste stoppas, snarast. Jag tror på allvar att någon har kidnappat den Crowe som gjorde Say Anything... och Almost Famous och tagit över hans kropp. Det är Being John Malkovich all over again!

I Aloha the movie är Bradley Cooper en sporadiskt haltande ex-militär som  nu jobbar för the bad guy. Han återvänder till Hawaii för att göra nåt obetydligt och träffar där sitt ex. De har inte setts på 13 år. Hon har en dotter som är 13 år. Vad KAN det betyda?? Hon har också en träig man och en son. Och så är Emma Stone med på ett hörn och spelar 1/4 Hawaiian och 1/4 Chinese. Wait what? Oh, just doin' a little whitewashing over here...

Precis allt är fruktansvärt med den här filmen. Den är exotiserande, simplifierande, sentimental, blödig, ytlig och framför allt helt ofantligt tråkig. En av dom där filmerna som jag snabbspolade mig igenom hälften.

SE DEN ALDRIG!

Bradley: Jag har alltid tyckt om Hawaii, man får lite grönt runt halsen och lokalbefolkningen ser ut precis som Emma Stone!

2 kommentarer:

  1. Hahaha, alltså jag sörjer så att han är så himla dåligt med tanke på hur mycket jag verkligen älskar Almost Famous och Say Anything. Fattar inte heller. Hur kan det vara samma person?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är just det - KAN det vara samma?!

      Radera