fredag 6 november 2015

Fredagstankar

Jag har nyligen börjat titta på Playing House, en single-camera komedi om en kvinna (Jessica St. Clair) som flyttar in hos sin gravida bästa vän (Lennon Parham) för att hjälpa till med förberedelserna och barnet. Under första avsnittet satt jag och spände mig hela tiden för jag var inte säker på om det var en cringe comedy eller inte. Jag har så svårt för serie där folk gör bort sig hela tiden. Men det är inte en sådan! Mest av allt handlar den om deras vänskap och det är typ det bästa jag vet - serier och filmer om kvinnors vänskap! Den är både söt och väldigt rolig och eftersom dom är bästisar på riktigt också så känns det mycket genuint och trovärdigt. Det finns redan två säsonger så det är bara att biiinge!

















Såg trailer till Room, baserad på Emma Donoghues bok med roman namn. Den handlar om en kvinna (spelad av den fantastiska Brie Larson) som tillsammans med sin son (Jacob Tremblay) kidnappas och hålls fångna i ett rum i sju år. Den verkar klaustrofobisk, hemsk och mycket bra, Årets Martha Marcy May Marlene?



Och så är jag barnsligt förtjust i Hailee Steinfelds sång "Love Myself"!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar