måndag 3 mars 2014

20/24

Så många kategorier tippade jag rätt i årets Oscarstävling. Vad säger det om galan? Den var aningen förutsägbar. 

Jag tycker ändå att Ellen gjorde ett helt bra jobb, hon var avslappnad och fick dom där kändisarna att bete sig som helt vanliga människor (Brad Pitt delade ut papperstallrikar, JLaw åt pizza och Meryl Streep tweetade för första gången) men jag önskar att det hade funnits lite fler riktiga skämt, ett ordentligt introspektakel (sång och dans, people!) och 100% färre montage. 

Och varför var Pink där? och varför var Bette Midler där och badade sig i "in memoriam"-applåderna? Högst osmakligt. Andra wtf-moments inkluderade John Travolta som introducerade Idina Menzel genom att kalla henne typ Adele Dazem. Och Matthew McConaughey som tackade gud och sig själv.

Bra grejer: Lupita Nyong'os finfina tal, Lupita, Meryl och Amy Adams som dansade med Pharrell, Robert Lopez and Kristen Anderson-Lopez  som rimmade sitt tal (bästa sång)och så den här bilden:



1 kommentar:

  1. håller med. jag insåg först efteråt att john travolta sagt fel (väldigt oinsatt i den låten och sångerskan) och har skämts å hans vägnar sen dess. tycker också pinks och bette midlers framträdanden var onödiga, liksom de väldigt mansdominerade hjälte-montagen. älskade allt ellen gjorde dock, hon hade fått göra mycket mer tycker jag!

    SvaraRadera